onsdag den 25. januar 2012

Torsk!


Min mand er sådan en rigtig mand, altså sådan en som lige hænger nogle reoler op, mens man er på toilettet eller skifter blandingsbatteri, mens man drikker en kop te. Eigh måske lidt en overdrivelse, men i søndags viste han sig fra sin meget forsørger-mandige side: tog på Øresund og hjembragte 5 torsk og endda fisketurens største på 5,5 kg. Meget mand med meget skinger stemme da han ophidset og stolt ringede hjem og fortalte om sin bedrift. 
Så siden i søndags har jeg virkelig haft gang i torsken i køkkenet. Mandag fik jeg kogt 5 liter fiskefond. Jeg brugte Mira Arkins opskrift sådan lidt på slump: http://www.miraarkin.dk/?p=743. Jeg kan jo ikke lige lave fiskesuppe af så meget fond, så det meste er kommet i fryseren. Hvor sprutten har måtte vige pladsen for fond og torsk, det bliver sikkert ikke populært, når det i weekenden bliver cocktailtid... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar